Masterbiznes

Polska Izba Firm Szkoleniowych

Członek Polskiej Izby Firm Szkoleniowych

Karta zgłoszeniowapobierz >>
szkolenia dla księgowych Inwestycje Waluty
Masterbiznes

SZKOLENIE WYJAZDOWE Z PODATKÓW Z MOŻLIWOŚĆIĄ DOFINANSOWANIA

Nasza firma uzyskała certyfikat jakości TGLS QUALITY ALLIANCE i została pozytywnie zweryfikowana przez Polską Agencję Rozwoju Regionalnego (PARP) i tym samym może świadczyć usługi szkoleniowe z możliwością dofinansowania. Nasze szkolenia są w Bazie Usług Rozwojowych (BUR) na stronie PARP. 

 

Dofinansowanie polega na refundacji kosztów szkolenia (maksymalnie do 80 %). W każdym województwie program ten jest nieco inny, dlatego zachęcamy do wyszukania swojego najbliższego Operatora Regionalnego, u którego możecie Państwo zasięgnąć szczegółowych informacji - Link: WYSZUKIWARKA - OPERATOR REGIONALNY

 

Uwaga ! - Jeśli chcielibyście Państwo skorzystać z dofinansowania, to na szkolenie należy koniecznie zapisać się poprzez stronę PARP - Link  (szary przycisk pod tytułem szkolenia - "zapisz sie na usługę"). Dofinansowanie będzie możliwe tylko wtedy, kiedy podpisze Państwo umowę ze swoim najbliższym Operatorem Regionalnym i otrzymacie numer ID wsparcia.

 

 

Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu:

JEDNOLITY PLIK KONTROLNY - BEZWZGLĘDNY OBOWIĄZEK OD 01.01.2018r. DLA WSZYSTKICH PODATNIKÓW VAT.PODSUMOWANIE NOWELIZACJI VAT I CIT W 2017r. ORAZ ZMIANY W PODATKACH W ROKU 2018.ROZWIĄZANIA PRAKTYCZNYCH PROBLEMÓW. KONSEKWENCJE PRAWNE.
(2 dni szkoleniowe).
BILANS 2017.  SPORZĄDZENIE SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH.
ZMIANY W RACHUNKOWOŚCI (1 dzień szkoleniowy).

 

 (Doradcy podatkowi uczestnicząc w tym szkoleniu mogą uzyskać 14 pkt.)

Uwaga !

Każdy uczestnik szkolenia otrzyma nieodpłatnie oprócz materiałów szkoleniowych publikację książkową - "VAT 2017 - KOMENTARZ DO ZMIAN".

Powrót do strony głównej

TERMIN: 28.11 - 01.12.2017r.

 

Całkowity koszt szkolenia dla Państwa po dofinansowaniu wynosi - 1.170,00 netto (1.439,10 zł brutto)

Oświadczenie dla podmiotów publicznych - podatek VAT

 

Lokalizacja: Ośrodek Konferencyjno Wypoczynkowy "Hyrny", ul. Piłsudskiego 20, 34-500 Zakopane

Link do ośrodka: www.hyrny.pl

 

Centrum miasta -10 min. piechotą od "Krupówek" - znajdź na dużej mapie.

 


 

harmonogram  pdf

 

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

 

      Szkolenie skierowane jest do pracowników działów księgowości oraz do kadry kierowniczej pionu finansowo - księgowego. Zaleca się, aby osoby korzystające z tego szkolenia miały kilkuletni staż pracy w księgowości bądź ukończyły szkołę wyższą lub licencjat o kierunku rachunkowo-księgowym.

    Szkolenie to będzie koncentrować się na zmianach przepisów prawnych w zakresie podatkowym i rachunkowym. Na zajęciach zostaną omówione praktyczne problemy w stosowaniu przepisów prawnych, które będą poparte wieloma przykładami (case study). Szkolenie będzie uwypuklało te zagadnienia, które ze względu na swój zawiły charakter mogą być problematyczne dla służb księgowych, które już od momentu wejścia w życie nowych przepisów muszą je stosować we właściwy sposób, tj. zgodny z prawem podatkowym i bilansowym.

    Po odbytym szkoleniu uczestnicy będą w stanie w prawidłowy sposób zastosować w swojej pracy nowe przepisy prawa podatkowego i bilansowego, a także poszerzą swoją wiedzę w zakresie tych przepisów prawa, które mogą nastręczać najwięcej problemów.


Cena szkolenia obejmuje: zajęcia warsztatowe, obszerne materiały szkoleniowe w formie zbroszurowanego wydawnictwa (około 170 stron), "VAT 2015 – Komentarz do zmian", Ustawa o Rachunkowości wraz z załącznikami + Płyta CD, zakwaterowanie w pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TV SAT oraz całodzienne wyżywienie (śniadanie, obiad, kolacja), imprezę integracyjną, przerwy kawowe i certyfikat ukończenia szkolenia. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 170,73 zł netto / 210 zł brutto za cały pobyt.

 

W dniu 29.11.2017r. o godz. 18.30 zapraszamy uczestników szkolenia na kolację regionalną i zabawę z "Bajarzem" przy grzańcu i rytmach kapeli góralskiej.

 

Prowadzący:

 

Piotr Kostrzewski - prawnik, doradca podatkowy, prowadzi własną kancelarię doradztwa podatkowego. Posiada 10 letnie doświadczenie pracy w urzędzie kontroli skarbowej, gdzie kontrolował największe podmioty gospodarcze, wykonywał kontrole specjalne realizowane na zlecenie Ministerstwa Finansów. Autor wielu pozycji książkowych m.in. „Kontrola podatkowa i skarbowa w praktyce” oraz „Kontrola w Twojej firmie prawa i obowiązki” (Biblioteka Przedsiębiorcy 2009 Wszechnica Podatkowa). Posiada wieloletnie doświadczenie dydaktyczne; realizuje działalność szkoleniową dla Krajowej Izby Doradztwa Podatkowego oraz podmiotów prywatnych.

 

Robert Szumski - Biegły rewident (nr 10463). Wpisany na listę biegłych uprawnionych do badania sprawozdań finansowych. Prowadzi szkolenia dla biegłych rewidentów. Na co dzień zajmuje się badaniem sprawozdań finansowych przedsiębiorstw. Doświadczony wykładowca oraz praktyk. Ponad 10-letni staż pracy na stanowisku Głównego Księgowego  międzynarodowej spółki branży budowniczej. Obecnie Prezes Zarządu Kancelarii Księgowo-Audytorskiej Sp. z o.o. Autor wielu publikacji z dziedziny rachunkowości.

 

W przypadku zainteresowania prosimy o pobranie karty zgłoszeniowej i harmonogramu szkolenia z naszej strony internetowej (www.masterbiznes.pl ). Kartę zgłoszeniową i harmonogram szkolenia możemy wysłać także faxem lub e-mailem po uprzedniej prośbie telefonicznej. Wypełnioną kartę zgłoszeniową można przesłać do nas faxem lub  e-mailem. Na szkolenie można się także zapisać wypełniając wyżej umieszczony formularz zgłoszeniowy.

 

Ilość miejsc ograniczona - decyduje data zgłoszenia

 

PROGRAM SZKOLENIA

 

28.11.2017r. - dzień przyjazdu - wypoczynek po podroży

 

I (29.11.2017r.) i III (01.12.2017r.) dzień szkolenia  - Trener: Piotr Kostrzewski

 

JEDNOLITY PLIK KONTROLNY - BEZWGLĘDNY OBOWIĄZEK OD 01.01.2018r. DLA WSZYSTKICH PODATNIKÓW VAT.PODSUMOWANIE NOWELIZACJI VAT I CIT W 2017r. ORAZ ZMIANY W PODATKACH W ROKU 2018.ROZWIĄZANIA PRAKTYCZNYCH PROBLEMÓW. KONSEKWENCJE PRAWNE.

 
I. Jednolity Plik Kontrolny – podstawowy obowiązek każdego przedsiębiorcy od 1.01.2018 r.

1. Istota regulacji prawnej.

  • Czym jest JPK.
  • Kryteria wielkości przedsiębiorstw.
  • Cel wprowadzenia JPK.
  • Ostateczny obowiązek wdrożenia.
  • Praktyczne zastosowanie JPK w kontaktach z organami podatkowymi.

2. Struktury JPK.

  • Księgi rachunkowe.
  • Wyciągi bankowe.
  • Magazyn.
  • Ewidencje zakupu i sprzedaży VAT.
  • Faktury VAT.
  • Podatkowa księga przychodów i rozchodów.
  • Ewidencja przychodów.

3. Obowiązek przesyłania JPK w zakresie VAT od 1.01.2018r. 

  • Ustawowy obowiązek przesyłania JPK.
  • Ewidencja zakupu i sprzedaży VAT.
  • Wymogi techniczne.
  • Zabezpieczanie danych.

4. Rozwiązania praktycznych problemów. 

  • Sposób przesyłania danych.
  • Szczegółowe zapisy ksiąg rachunkowych.
  • JPK w ciągu roku obrotowego.
  • Sprawdzanie poprawności danych.
  • Faktury zakupu a format JPK.
  • Faktury sprzedaży VAT.
  • Korekty faktur VAT.
  • Data sprzedaży.
  • Aplikacja kliencka.
  • Konsekwencje braku implementacji JPK.

5. Omówienie instrukcji MF dotyczącej przygotowania oraz przesłania pliku JPK.

6. Rozwiązania wątpliwości uczestników w zakresie JPK.

II. Wprowadzenie mechanizmu podzielonej płatności (split payment) w zakresie
      podatku VAT od 1.04.2018r.

III. Rozwiązania zagadnień problemowych w podatku VAT w 2017r.

1. Analiza najnowszego orzecznictwa sądowego – obowiązek podatkowy.

  • Pojęcia dokonania dostawy towarów oraz wykonania usługi.
  • Usługi ciągłe.
  • Moment wykonania usługi budowlanej.
  • Refaktury usług.
  • Prawo umownego regulowania stanu faktycznego.

2. Prawo do odliczenia podatku naliczonego – neutralność podatku VAT.

  • Regulacja Dyrektywy VAT.
  • Związek zakupów z czynnościami opodatkowanymi.
  • Status podatnika VAT.
  • Moment prawa do odliczenia po nowelizacji przepisów.

3. Prawidłowe dokumentowanie transakcji na gruncie VAT.

  • Wymogi formalne.
  • Terminy wystawiania faktur.
  • Faktury uproszczone.
  • Faktury pro – forma.
  • Wadliwość faktur VAT.

4. Analiza orzecznictwa NSA – rozwiązania zagadnień problemowych.

  • Świadczenie kompleksowe.
  • Kwestia dotacji.
  • Prawidłowe rozliczanie korekt w podatku VAT.
  • Przedłużanie terminu zwrotu podatku VAT.

5. Pytania uczestników, rozwiązania kontrolowanych stanów faktycznych.

I. Nowelizacja ustawy o podatku VAT w 2017 r.

1. Podsumowanie najważniejszych zmian wprowadzonych od 1.01.2017 r.

a) Mechanizm odwrotnego obciążenia w branży budowlanej. 

  • Regulacja procedery w usługach budowlanych
  • Określenie podwykonawcy
  • Katalog usług objętych procedurą
  • Faktury VAT oraz rozliczenia w trybie odwrotnego obciążenia
  • Znaczenie klasyfikacji PKWiU
  • Moment wykonania usługi budowlanej
  • Szczególny moment powstania obowiązku podatkowego na gruncie VAT (orzecznictwo TS UE

          oraz interpretacja MF)

  • Prawidłowe formułowanie zapisów umownych zawieranych w kontrahentami
  • Konsekwencje błędnej kwalifikacji usług
  • Pierwsze interpretacje organów podatkowych
  • Wyjaśnienia MF

b) Zmiany pozostałe w zakresie odwrotnego obciążenia.

  • Rozszerzenie katalogu towarów załącznika nr 11.
  • Zmiany w zakresie jednolitej gospodarczo transakcji.

c) Istotne zmiany w zakresie zwrotu podatku VAT. 

  • Nowelizacja regulacji prawnej.
  • Nowe warunki zwrotu w terminie przyśpieszonym.
  • Możliwość prowadzenia czynności sprawdzających u podmiotów pośredniczących pośrednio lub bezpośrednio w dostawie towaru lub świadczeniu usługi, a orzecznictwo NSA.

d) Zmiany w zakresie solidarnej odpowiedzialności.

  • Przesłanki uniknięcia odpowiedzialności przy zakupach paliw.
  • Przesłanki uniknięcia odpowiedzialności przy zakupach towarów pozostałych. 

e) Nowe zasady odliczania podatku VAT – WNT, importu usług oraz odwrotne obciążenie.
f) Sankcje w podatku VAT. 

  • Dodatkowe zobowiązanie podatkowe – 30% zaległości podatkowych.
  • Dodatkowe zobowiązanie podatkowe – 20% zaległości podatkowych.
  • Dodatkowe zobowiązanie podatkowe – 100% zaległości podatkowych.
  • Możliwość uniknięcia sankcji według ustawy.

2. Nowelizacja KK oraz KKS od 1.03.2017 r. – puste i fałszywe faktury VAT.

a) Skutki wystawiania pustych faktur na gruncie ustawy o podatku VAT.
b) Regulacja kodeksu karnego i jej konsekwencje prawne.
c) Regulacja kodeksu karnego skarbowego i jej konsekwencje prawne.

3. Planowane nowelizacje ustawy o podatku VAT w roku 2018.

a) Zrównanie stawek podatku VAT na e-booki, i książki oraz gazety i ich e-wydania, poprzez obniżenie stawek na publikacje elektroniczne.
b) Uproszczenie obowiązującego wzoru deklaracji VAT
c) Skrócenie podstawowego terminu zwrotu podatku VAT.

4. Jak bronić się przed oszustwami w świetle najnowszego orzecznictwa sądowego ? 

  • Pojęcie "należytej staranności" w podatku VAT.
  • Orzecznictwo TS UE.
  • Orzecznictwo NSA.

II. Nowelizacja ustawy o podatku CIT w 2017 r.

1. Nowa dokumentacja cen transferowych.

2. Podniesienie limitu wartości środków trwałych zaliczanych jednorazowo w koszty uzyskania przychodu.

3. Najnowsze orzecznictwo sądowe w zakresie podatku CIT.

  • Przesłanki uznania wydatków za koszty podatkowe.
  • Racjonalność działań podatników i efektywność ekonomiczna a koszty.
  • Odpowiednie dokumentowanie wydatków.
  • Wydatki na odszkodowanie.
  • Limit transakcji bezgotówkowych przy umowach ramowych.
  • Grupowanie transakcji dla celów dokumentacji cen transferowych.
  • Zastosowanie zasady in dubio pro tributario do stanu faktycznego.

III. Pytania uczestników, rozwiązania kontrolowanych stanów faktycznych.
 

II Dzień szkolenia (30.11.2017r.) - Trener: Robert Szumski

 

BILANS 2017.  SPORZĄDZENIE SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH.
ZMIANY W RACHUNKOWOŚCI

 

I.  ZMIANY W USTAWIE O RACHUNKOWOŚCI.
 
1. Zmiany w sprawozdawczości finansowej i nowe wzory sprawozdań finansowych.
2. Wprowadzenie nowego sprawozdania (płatność na rzecz administracji publicznej).
3. Nowa kategoria jednostek  – tzw. „jednostki małe”. Uproszczenia w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych. Wzór nowych sprawozdań finansowych.
4. Zmiany odnoszące się do wartości firmy, kosztów prac rozwojowych i amortyzacji.
5. Zmiana dotychczasowych definicji strat i zysków, jednostki dominującej i zaangażowania w kapitale.
6. Uregulowanie sposobu ujęcia skutków  zmian polityki rachunkowości i wprowadzenie zasady istotności.
7. Nowelizacja Kodeksu Spółek Handlowych po zmianach w ustawie o rachunkowości.
8. Zwiększenie odpowiedzialności kierownika jednostki oraz członków rady nadzorczej. Dodatkowe  sankcje.
9. Zmiany w polityce rachunkowości w związku z nowelizacją ustawy o rachunkowości.
 
II. ZAMKNIĘCIE ROKU OBROTOWEGO 2017.
 
1. Przygotowanie się do zamknięcia roku - określenie harmonogramu niezbędnych czynności.
2. Ustalenie, czy sprawozdanie finansowe podlega obowiązkowemu badaniu. Wybór audytora.
3. Inwentaryzacja. Sposoby i terminy inwentaryzacji. Rozliczenie inwentaryzacji i ujęcie w księgach.
4. Weryfikacja przyszłych pozycji bilansowych. Przygotowanie kont księgowych do zamknięcia roku.
5. Powiązanie pozycji bilansu oraz rachunku zysków i strat z księgami rachunkowymi.
6. Uzgodnienia oraz przygotowanie ksiąg pomocniczych i ewidencji pozaksięgowych do sporządzenia sprawozdań finansowych.
7. Podmioty powiązane – charakterystyka, definicje, ujęcie w sprawozdaniu finansowym.
8. Rozrachunki krajowe i zagraniczne w świetle prawa podatkowego i bilansowego. Różnice kursowe z tytułu obrotu wewnątrzwspólnotowego oraz eksportu i importu.
 
III. SPORZĄDZENIE SPROWOZDAŃ FINANSOWYCH.
 
1. Sporządzenie bilansu - wycena poszczególnych pozycji aktywów i pasywów w świetle zmian ustawy o     rachunkowości, w tym: różnice kursowe, rozliczenia międzyokresowe kosztów i przychodów,     kontrakty długoterminowe, leasing, komis, instrumenty finansowe, przewłaszczenie, sprzedaż     wierzytelności – najczęściej popełniane błędy. Tworzenie rezerw w bilansie.
2. Metody fakultatywne wyceny pozycji bilansowych i jej wpływ na prezentację sytuacji finansowej firmy.
3. Sporządzenie rachunku wyników. Przychody i koszty oraz sposób ich prezentacji – rachunek zysków i     strat przy wykorzystaniu wariantu kalkulacyjnego oraz porównawczego - najczęstsze błędy.
4. Sporządzenie rachunku przepływów pieniężnych (działalność operacyjna, inwestycyjna, finansowa) -   typowe problemy związane z prawidłowym wypełnieniem tego sprawozdania.
5. Sporządzenie zestawienia zmian w kapitale własnym z uwzględnieniem zmian w ustawie o     rachunkowości.
6. Sporządzenie dodatkowych informacji i objaśnień wymaganych znowelizowaną ustawą o     rachunkowości.
7. Przygotowanie ksiąg rachunkowych do badania przez biegłego rewidenta.
8. Zasady i tryb sporządzania, badania, zatwierdzania oraz publikowania sprawozdań finansowych.
9. Przykładowe wypełnienie bilansu, rachunku zysków i strat, zestawienia zmian w kapitale własnym oraz     rachunku przepływów pieniężnych – przy wykorzystaniu arkusza kalkulacyjnego.
 
IV. INTERPRETACJE ORGANÓW PODATKOWYCH ORAZ ORZECZENIA SĄDÓW ADMINISTRACYJNYCH ZWIĄZANE Z OMAWIANĄ TEMATYKĄ.
 

 

Programy wykładów stanowią wyłączną własność autorow i chronione są prawami autorskimi wyrażonymi w ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. Dz.U. 2016 r., poz. 666). Wszelkie prawa zastrzeżone.

 

Informacje w formacie pdf -  pdf

szkolenia dla księgowych szkolenia dla księgowych

Kodeks Dobrych Praktyk | Regulamin | Pliki cookies i polityka prywatności
©wszelkie prawa zastrzeżone Master Biznes Centrum Kształcenia Personalnego

Tworzenie stron Artefakt

 

Serwis używa plików cookie, które są niezbędne do komfortowego korzystania z portalu, m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj informacje o cookie.

zamknij