SZKOLENIE WYJAZDOWE - ŚRODKI TRWAŁE
Szanowni Państwo!
Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu dofinansowanym ze środków Unii Europejskiej:
INWENTARYZACJA ŚRODKÓW TRWAŁYCH I WNiP. BILANSOWE I PODATKOWE ZAMKNIĘCIE KSIĄG RACHUNKOWYCH ZA ROK 2016 W ASPEKCIE ŚRODKÓW TRWAŁYCH I WNiP. KODY KRESKOWE W ZARZĄDZANIU ŚRODKAMI TRWAŁYMI.
ZMIANY W KLASYFIKACJI ŚRODKÓW TRWAŁYCH OD 01.01.2017r.
(Doradcy podatkowi uczestnicząc w tym szkoleniu mogą uzyskać 14 pkt.)
Całość dokumentacji związanej ze szkoleniem wypełnia nasza firma. Państwo jesteście jedynie zobowiązani do przesłania karty zgłoszeniowej. Nie ma obostrzeń odnośnie wielkości firmy oraz formy organizacyjno-prawnej. Nie wymagamy też od Państwa żadnych dodatkowych dokumentów ani sprawozdań finansowych.
TERMIN: 13 - 16 wrzesień 2016r.
Całkowity koszt szkolenia dla Państwa po dofinansowaniu wynosi - 995,00 zł netto (1.223,85 brutto)
Oświadczenie dla podmiotów publicznych - podatek VAT
Lokalizacja: Ośrodek Konferencyjno Wypoczynkowy "Hyrny", ul. Piłsudskiego 20, Zakopane -
Centrum miasta -10 min. piechotą od "Krupówek" - znajdź na dużej mapie.
Cena szkolenia obejmuje:
zajęcia warsztatowe, obszerne materiały szkoleniowe w formie zbroszurowanego wydawnictwa (około 130 stron), Ustawę o Rachunkowości wraz z załącznikami + płyta CD, zakwaterowanie w pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TV SAT oraz całodzienne wyżywienie (śniadanie, obiad, kolacja), imprezę integracyjną, przerwy kawowe i certyfikat ukończenia szkolenia. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 170,73 zł netto / 210 zł brutto za cały pobyt (ilość miejsc ograniczona).
W dniu 14.09.2016r. o godz. 18.30 zapraszamy uczestników szkolenia na kolację regionalną i zabawę z zespołem "BEK & BULI".
Prowadzący:
Robert Szumski - Biegły rewident (nr 10463). Wpisany na listę biegłych uprawnionych do badania sprawozdań finansowych. Prowadzi szkolenia dla biegłych rewidentów. Na co dzień zajmuje się badaniem sprawozdań finansowych przedsiębiorstw. Doświadczony wykładowca oraz praktyk. Ponad 10-letni staż pracy na stanowisku Głównego Księgowego międzynarodowej spółki branży budowlanej. Obecnie Prezes Zarządu Kancelarii Księgowo-Audytorskiej Sp. z o.o. Autor wielu publikacji z dziedziny rachunkowości.
W przypadku zainteresowania prosimy o pobranie karty zgłoszeniowej i harmonogramu szkolenia z naszej strony internetowej (www.masterbiznes.pl). Kartę zgłoszeniową i harmonogram szkolenia możemy wysłać także faxem lub e-mailem po uprzedniej prośbie telefonicznej. Wypełnioną kartę zgłoszeniową można przesłać do nas faxem lub e-mailem. Na szkolenie można się także zapisać wypełniając wyżej umieszczony formularz zgłoszeniowy.
Ilość miejsc ograniczona - decyduje data zgłoszenia
PROGRAM SZKOLENIA
I. Inwentaryzacja majątku trwałego.
1. Pojęcie i sposoby oraz terminy przeprowadzania inwentaryzacji.
2. Oznaczenia ewidencyjne dla środków trwałych.
3. Organizacja prawidłowej inwentaryzacji (osoby odpowiedzialne, komisje inwentaryzacyjne).
4. Dokumenty związane z całym procesem inwentaryzacji (arkusze inwentaryzacyjne, oświadczenia, protokoły, PK, wydruki komputerowe, itp.).
5. Rozliczenie niedoborów i nadwyżek z punktu widzenia podatkowego i księgowego.
6. Typowe błędy w procesie inwentaryzacji środków trwałych – casy study.
II. Zmiany w klasyfikacji środków trwałych od 01.01.2017r.
III. Kody kreskowe w zarządzaniu środkami trwałymi.
IV. Środki trwałe.
1.Definicja środka trwałego oraz podobieństwa i różnice między pojęciami środków trwałych w prawie bilansowym i podatkowym – regulacje prawne, interpretacja i zastosowanie.
2. Ustalenie wartości początkowej oraz przyjęcie środka trwałego do eksploatacji:
a) z zakupu, w tym z importu (wartość celna, opłaty, różnice kursowe, odsetki, zakup na raty),
b) przez wytworzenie we własnym zakresie,
c) w wyniku ulepszenia, modernizacji, rozbudowy (różnice w pojęciach ulepszenia i remontu oraz naprawy środków trwałych, części składowe i peryferyjne jako składniki kosztów eksploatacji środków trwałych).
3. Inne formy przyjęcia środka trwałego:
a)leasing finansowy i operacyjny, najem, dzierżawa, przewłaszczenie, użyczenie (najkorzystniejsze zasady rozliczeń podatkowych),
b) środki trwałe nabyte nieodpłatnie (zwrot wydatków na nabycie – zasady rozliczeń podatkowych).
5. Likwidacja środków trwałych.
6. Sprzedaż i nieodpłatne przekazanie środków trwałych-zasady ustalania Kup przy sprzedaży.
7.Obrót środkami trwałymi a Ustawa o VAT (eksport, import, leasing finansowy i operacyjny, itp.)
8.Ewidencja środków trwałych. Inwestycje w obcych środkach trwałych.
V. Wartości niematerialne i prawne.
1. Definicja wartości niematerialnych i prawnych, w tym ulepszenia.
2. Szczególne rodzaje wartości niematerialnych i prawnych – np. licencje, know-how, royality.
3. Ewidencja wartości niematerialnych i prawnych.
4. Wycena wartości niematerialnych i prawnych na dzień pozyskania i na dzień bilansowy.
VI. Amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
1. Ogólne pojęcie amortyzacji i umorzenia.
2. Amortyzacja bilansowa oraz podatkowa jako koszt uzyskania przychodów.
3. Metody naliczania amortyzacji, w tym stawki indywidualne, podwyższone i obniżone - metoda liniowa, metoda degresywna i degresywno-liniowa, metoda progresywna, metoda proporcjonalna.
4. Dopuszczalność poszczególnych metod amortyzacji a przepisy podatkowe. Amortyzacja samochodów.
5. Zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych.
6. Amortyzacja części składowych i peryferyjnych – wpływ na wynik finansowy i podatkowy.
7. Wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony.
8. Trwała utrata wartości oraz przywrócenie uprzednio utraconej wartości:
a) symptomy utraty wartości oraz ustalenie kwoty utraty wartości, korekta odpisów amortyzacyjnych,
b) symptomy przywrócenia wcześniej utraconej wartości i ustalenie jej kwoty.
9. Nietypowe zdarzenia (środki trwałe nie podlegające amortyzacji, używane sezonowo, zawieszenie działalności, przekwalifikowania - okres używania środków trwałych krótszy niż rok).
VII. Rzeczowe aktywa trwałe w aspekcie MSSF/MSR.
VIII. Interpretacje organów podatkowych oraz orzeczenia sądów administracyjnych.


Klauzula Informacyjna RODO |
Kodeks Dobrych Praktyk |
Regulamin |
Polityka prywatności i pliki cookies
©wszelkie prawa zastrzeżone Master Biznes Centrum Kształcenia Personalnego
Tworzenie stron Artefakt