Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu:
"TARCZE COVID-19" 1.0 - 4.0 W ASPEKCIE PODATKOWYM. NAJNOWSZY PROJEKT RZĄDOWY - SLIM VAT (pakiet ułatwień i korzyści). PODSUMOWANIE ZMIAN W PODATKACH VAT, CIT I PIT W ROKU 2020 ORAZ ZMIANY OD 01.01.2021r. ANALIZA PROBLEMATYCZNYCH ZAGADNIEŃ. NAJNOWSZE ORZECZNICTWO.
(Doradcy podatkowi uczestnicząc w tym szkoleniu mogą uzyskać 14 pkt.)
Szkolenie będzie zabezpieczone pod względem epidemiologicznym według zaleceń
Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Uwaga ! Każdy uczestnik szkolenia otrzyma nieodpłatnie oprócz materiałów szkoleniowych publikację książkową - KOMENTARZ DO ZMIAN W PODATKACH VAT, CIT, PIT W ROKU 2020 - OBSZERNA PUBLIKACJA SPIS TREŚCI - link - 280 str.
Na poniższe szkolenia możecie Państwo otrzymać dofinansowanie w ramach Funduszy Europejskich (Baza Usług Rozwojowych) lub z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (Urzędy Pracy).
Nasza firma może świadczyć usługi szkoleniowe z możliwością dofinansowania w ramach Bazy Usług Rozwojowych - została pozytywnie zweryfikowana przez Polską Agencję Rozwoju Regionalnego (PARP).
W sprawie szczegółów zapraszamy na stronę Bazy Usług Szkoleniowych: https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/
Chętnie także udzielimy informacji drogą telefoniczną (tel.: 75-76-15-883) lub e-mailowo: edu@masterbiznes.pl
TERMIN: 29.09 - 02.10.2020r.
Koszt szkolenia - 1.490,00 zł netto (1.832,70 zł brutto)
Cena szkolenia obejmuje: zajęcia warsztatowe, VAT CIT PIT 2019 - KOMENTARZ DO ZMIAN, obszerne materiały szkoleniowe w formie zbroszurowanego wydawnictwa (około 170 stron), zakwaterowanie w pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TV SAT oraz całodzienne wyżywienie (śniadanie, obiad, kolacja), imprezy integracyjne, przerwy kawowe i certyfikat ukończenia szkolenia. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 195,12 zł netto / 240 zł brutto za cały pobyt.
Lokalizacja: Dom Architekta SARP, ul. Rynek 20, 24-120 KAZIMIERZ DOLNY
Link do ośrodka: Dom Architekta
Atrakcyjna lokalizacja – Ośrodek znajduję się na Rynku Kazimierza Dolnego - znajdź na mapie.
Oświadczenie dla podmiotów publicznych - podatek VAT
Szkolenie skierowane jest do pracowników działów księgowości oraz do kadry kierowniczej pionu finansowo - księgowego. Zaleca się, aby osoby korzystające z tego szkolenia miały kilkuletni staż pracy w księgowości bądź ukończyły szkołę wyższą lub licencjat o kierunku rachunkowo-księgowym.
Celem szkolenia jest odpowiednie przygotowanie osób pracujących na stanowisku księgowego do swojej pracy zgodnie ze znowelizowanym prawem podatkowym i bilansowym.
Prowadzący:
Piotr Kostrzewski - prawnik, doradca podatkowy, prowadzi własną kancelarię doradztwa podatkowego. Posiada 10 letnie doświadczenie pracy w urzędzie kontroli skarbowej, gdzie kontrolował największe podmioty gospodarcze, wykonywał kontrole specjalne realizowane na zlecenie Ministerstwa Finansów. Autor wielu pozycji książkowych m.in. „Kontrola podatkowa i skarbowa w praktyce” oraz „Kontrola w Twojej firmie prawa i obowiązki” (Biblioteka Przedsiębiorcy 2009 Wszechnica Podatkowa). Posiada wieloletnie doświadczenie dydaktyczne; realizuje działalność szkoleniową dla Krajowej Izby Doradztwa Podatkowego oraz podmiotów prywatnych.
W przypadku zainteresowania prosimy o pobranie karty zgłoszeniowej i harmonogramu szkolenia z naszej strony internetowej (www.masterbiznes.pl ). Kartę zgłoszeniową i harmonogram szkolenia możemy wysłać także faxem lub e-mailem po uprzedniej prośbie telefonicznej. Wypełnioną kartę zgłoszeniową można przesłać do nas faxem lub e-mailem. Na szkolenie można się także zapisać wypełniając wyżej umieszczony formularz zgłoszeniowy.
Ilość miejsc ograniczona - decyduje data zgłoszenia
PROGRAM SZKOLENIA
I. Nowelizacje podatku VAT w 2020 r.
1. Wprowadzenie nowego pliku JPK_VAT.
- Likwidacja deklaracji VAT.
- Nowa struktura JPK.
- Obowiązek raportowania nowych danych – ewidencjonowanie zakupów i sprzedaży.
- Sankcja za błędy w ewidencji – wprowadzenie kary administracyjnej.
- Obowiązek korekty JPK.
2. Pakiet SLIM VAT (Simple Local And Modern VAT) – projekt nowelizacji ustawy VAT z 14.08.2020r.
- Znaczne uproszczenia w rozliczeniach podatników – pakiet SLIM VAT:
- rozliczenia korekt faktur VAT „in minus” oraz „in plus”,
- nowe zasady rozliczeń faktur korygujących „in minus” oraz „in plus”,
- wydłużenie terminu na wywóz towarów dla stosowania stawki 0%.
- wydłużenie terminu do odliczenia VAT „na bieżąco” – art. 86 ust. 11 VAT,
- spójne kursy walut dla celów rozliczeń VAT oraz podatku dochodowego,
- możliwość odliczania podatku naliczonego wynikającego z faktur nabycia usług noclegowych w celu ich odsprzedaży.
- Rozwiązania doprecyzowujące ustawę o podatku VAT, w zakresie:
- biała,
- lista podatników,
- MPP,
- VIS,
- przełożenia symboli PKWiU 2008 na symbole PKWiU 2015 w załączniku nr 15 oraz w art. 113 ust. 13 VAT,
- doprecyzowania nowego PJK_VAT,
- uchylenia art. 8 ust. 7 VAT.
- Zmiany w systemie zwrotu podatku VAT podróżnym (TAX FREE).
- Zmiany w prawie bankowym (płatności z rachunku VAT).
3. Zmiany w zakresie transakcji międzynarodowych od 1.01.2020 r.
- Nowe zasady dokumentowania WDT oraz zastosowania stawki 0% (w tym, obowiązek zamieszczania numeru VAT UE oraz składania informacji podsumowujących).
- Zmiany w zakresie transakcji łańcuchowych (w tym, pojęcie transakcji, reguły Incoterms, dostawa ruchoma oraz nieruchoma).
- Nowe regulacje dla magazynów konsygnacyjnych (w tym, nowa procedura, warunki stosowania, obowiązek podatkowy, obowiązek prowadzenia ewidencji)
4. Biała lista podatników VAT w praktyce.
- Dane zawarte w wykazie podatników VAT.
- Obowiązek korzystania z wykazu.
- Konsekwencje zapłaty należności bez pośrednictwa rachunku płatniczego lub za pośrednictwem rachunku nieujętego w wykazie.
- Rachunki własne banków, rachunki wirtualne, powiernicze, komornicze, rachunki do obsługi cesji wierzytelności.
- Zawiadomienie o zapłacie na rachunek inny niż w wykazie (ZAW NR).
- Wyjaśnienia MF.
5. Obowiązkowy mechanizm podzielonej płatności w praktyce.
- Likwidacja procedury odwrotnego obciążenia.
- Obowiązkowy mechanizmu podzielonej płatności – regulacja ustawowa.
- Obowiązek posiadania rachunku rozliczeniowego.
- Skutki naruszeń obowiązujących przepisów (sankcja 30% oraz konsekwencje na gruncie kks) dla sprzedawców oraz nabywców towarów.
- Korzyści podatnika (minimalizacja ryzyk).
- Kompensaty zobowiązań oraz należności.
- Płatności zbiorcze oraz płatności z rachunku VAT.
- Nowa regulacja prawna solidarnej odpowiedzialności.
- System rekompensat.
- Wyjaśnienia MF oraz interpretacje Dyrektora KIS.
6. Nowa matryca stawek VAT oraz Wiążąca Informacja Stawkowa.
- Zasady stosowania PKWIU.
- Zastosowanie nomenklatury scalonej (CN).
- Zakres instytucji WIS.
- Wniosek o wydanie WIS.
- Zakres ochrony.
7. Kasy fiskalne.
- Faktury VAT wystawiane do paragonów fiskalnych.
- Nowe sankcje podatkowe za nieprawidłowe wystawienie faktury do paragonu.
- Podatnicy zobowiązani do stosowania kas on-line.
- Ulga na zakup kas on-line.
- Przepisy wykonawcze – rozporządzenia w sprawie kryteriów i warunków technicznych oraz zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji.
II. Podatek VAT w praktyce – rozwiązania zagadnień problemowych.
1. Ryzyko zakwestionowania należytej staranności gospodarczej prze organy podatkowe.
- Faktury wystawiane przez „nieistniejących podatników” oraz puste faktury (dokumentujące czynności, które nie zostały dokonane).
- Analiza metodyki należytej staranności gospodarczej mf.
- Analiza najnowszego orzecznictwa sądowego.
2. Najnowsze orzecznictwo sądowe, w tym:
- Wyrok TS UE z 17.10.2019r. W sprawie C‑653/18 (stawka 0% dla eksportu towarów).
- Wyrok TS UE z 13.06.2019r. W sprawie C-420/18 (członek rady nadzorczej fundacji).
- Wyrok TS UE z 15.05.2019r. W sprawie 235/18 (karty paliwowe).
- Wyrok TS UE z 8.05.2019r. W sprawie C‑127/18 (ulga na złe długi).
- Wyrok TS UE z 2.05.2019r. W sprawie 225/18 (usługi noclegowe i gastronomiczne).
- Wyrok TS UE z 19.10.2017r. W sprawie C-101/16 (odliczenie podatku przez podmiot niezarejestrowany).
- Wyrok NSA z 30.11.2017r., I FSK 307/16 (wykładnia celowościowa prawa unijnego).
- Wyrok NSA z 5.09.2019r., I SK 230/17 (sposób doręczenia faktury elektronicznej).
- Wyrok NSA z 26.01.2018r., I FSK 465/16 (możliwość korekty faktur VAT).
- Wyrok NSA z 15.05.2018r., I FSK 1273/16 (niedopuszczalność korekty pustej faktury VAT).
III. Analiza stanów faktycznych, pytania uczestników oraz odpowiedzi.
IV. Tarcze antykryzysowe związane z COVID-19 – skutki prawno-podatkowe oraz problemy interpretacyjne.
1. Tarcza antykryzysowa 1.0 – Ustawa z dnia 2.03.2020 r. wraz z jej nowelizacją z 31marca 2020 r.
- Przepisy ustaw o podatkach dochodowych.
- Przepisy ustawy o podatku vat.
2. Tarcza antykryzysowa 2.0 – Ustawa z dnia 16 kwietnia 2020 r.
- Odroczenie terminów płatności, rozłożenie płatności na raty lub umorzenie zobowiązań podatkowych w związku z COVID.
- Rozwiązania podatkowe.
3. Tarcza antykryzysowa 3.0 – Ustawa z dnia 14 maja 2020 r.
- Wznowienie terminów procesowych.
- Danina solidarnościowa.
4. Tarcza antykryzysowa 4.0 – Ustawa z dnia 19 czerwca 2020 r.
- Ustawa z 19.06.2020 r. O dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami covid-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem covid-19.
- Przepisy ustaw o podatkach dochodowych.
- Przepisy ustawy o podatku vat.
V. Nowelizacje podatku CIT oraz PIT w 2020 r.
1. Ulga na złe długi w podatkach dochodowych od 1.01.2020 r.
- Zakres zastosowania
- Uprawnienia wierzyciela oraz obowiązki dłużnika
- Korekta dochodu lub straty
- Transakcje pomiędzy podmiotami powiązanymi
- Zwolnienie z obowiązku podwyższenia dochodu w związku z COVID-19
2. Konsekwencje prawne naruszenia obowiązkowego mechanizmu podzielonej płatności.
- Weryfikacja rachunków.
- Jednorazowa wartość transakcji.
- Korekty kosztów oraz odpisów amortyzacyjnych.
- Nowy termin na zgłoszenie zawiadomienia zaw nr w związku z covid-19.
3. Konsekwencje prawne naruszenia płatności z pominięciem białej listy podatników VAT.
- Nowy załącznik nr 15 do ustawy VAT.
- Jednorazowa wartość transakcji.
- Obowiązek korekty kosztów podatkowych.
- Płatności na rzecz pośredników.
VI. Analiza stanów faktycznych, pytania uczestników oraz odpowiedzi.
VII. Rozwiązania bieżących problemów podatkowych.
1. Obszar przychodów podatkowych
- Przychód należny oraz moment rozpoznania przychodu.
- Korekty przychodu.
- Refaktury a przychód podatkowy.
- Przychody z tytułu świadczeń nieodpłatnych.
2. Obszar kosztów uzyskania przychodów
- Analiza regulacji prawnej.
- Wykładnia gospodarcza – według orzecznictwie sądów administracyjnych.
- Data kosztu podatkowego i zmiana stanowiska organów podatkowych w zakresie rozumienia dnia poniesienia kosztów innych niż bezpośrednie.
- Korekty kosztów podatkowych.
- Dokumentowanie kosztów podatkowych.
- Refaktury.
- Kary umowne i odszkodowania.
- Zasada in dubio pro tributario.
VIII. Obowiązek raportowania schematów podatkowych (MDR) w praktyce.
1. Regulacja prawna MDR.
2. Podmioty zobowiązane do raportowania o schematach podatkowych.
3. Promotor, korzystający, wspomagający.
4. Podstawowe kryteria kwalifikacyjne: główna korzyść, kwalifikowany korzystający, ogólna i szczególna cecha rozpoznawcza.
5. Obowiązki podmiotów.
6. Terminy przekazywania informacji o schemacie podatkowym.
7. Wewnętrzna procedura raportowania schematów.
8. Sankcje administracyjne i karne.
IX. Analiza stanów faktycznych, pytania uczestników oraz odpowiedzi.
Programy wykładów stanowią wyłączną własność autorów i chronione są prawami autorskimi wyrażonymi w ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. Dz.U. 2016 r., poz. 666). Wszelkie prawa zastrzeżone.


Klauzula Informacyjna RODO |
Kodeks Dobrych Praktyk |
Regulamin |
Polityka prywatności i pliki cookies
©wszelkie prawa zastrzeżone Master Biznes Centrum Kształcenia Personalnego
Tworzenie stron Artefakt